ciabel

Alla inlägg under juli 2009

Av Ciabel - 24 juli 2009 01:16

 när jag vaknade hade Bel fixat lunch till sig och killarna och sen varit ute med Nappe så jag kunde lufsa på i min egen takt, så skönt.

Ringde Lisa som kom med sina hundar plus en liten toy tik hon passade som höglöpte men vadå Nappe e´ju "bara" 6 månader såp det skulle väl gå bra? Hahaha trodde vi, han var helt galen o skulle på så nu är tiden bokad för kastrering när vi kommer från landet i augusti.


i morgon blir det inget sova för jag har sååå mycket jag måste göra innan vi åker.

Systembolaget, rusta, packa mm

Ha det gott go vänner så hörs vi när jag kommer hem

Av Ciabel - 22 juli 2009 08:27

Ringde tillbaka t mödravården igår och jovisst skrev han ut nya men bara för 3 månader. "Eftersom jag är så gammal" måste jag komma dit på särskild konsultation för att få fler. Har ni hört ngt så löjligt? JAG; GAMMAL?


Lisa kom hit igår så vi tog en riktig långis med både barn och hundar. Insåg när jag såg Napoleon och Simon brevid varandra att Nappe har blivit riktigt stor. Har alltid trott han ska sluta som toy eftersom han åt och växte så dåligt men han e riktigt krallig och höjden är helt ok.


Idag ska jag prova min nya köksassistent som jag fick av mamma när jag fyllde 40. Skulle vilja hinna ner och färga bryn o fransar med men tiden räcker inte riktigt till.


Ha det bra go vänner


Av Ciabel - 20 juli 2009 16:19

Ja igår kom vi då hem hela familjen eftersom S börjat jobba idag och jag ska jobba 2 nätter i veckan.

Har ägnat hela dagen åt att tvätta eftersom vi inte har maskin på landet (inget varmvatten heller).

Ikväll blir det nog thaimat till oss stora och pizza till de små innan vi åker och handlar.

Inte många hemma den här veckan men det är rätt skönt.


Är väldigt irriterad på mödravården här hemma. Går ju där för att få p-p. I morse när jag ringde svarade hon: men lilla gumman jag får inte skriva ut det till dig för du är över 35 år.

- Ja men det är 5 år sen jag var det och ingen har sagt ngt tidigare.

- Ska höra med läkaren om vi får skriva ut till dig men har du provat mini-p?

Vet inte hur f-n de tänker för där ökar ju riskerna för blodpropp ännu mer, dessutom kan jag inte använda p-medel som enbart innehåller gulkroppshormon. Förvisso några bebbar blir det ju inte eftersom jag böder konstant och spiral e ju inte att tänka på med min metall allergi.

Blev mer och mer irriterad så till slut fräste jag bara :jaha det är väl bara att gå och sterilisera sig då!

Det skulle jag ju inte ha sagt för onej det skulle inte behövas.

Ska ringa imorgon em igen och höra vad läkaren sa.

Wish me luck

Av Ciabel - 13 juli 2009 01:54

Nu räknar jag ner timmarna tills jag är tillbaka i stugan igen.

Hela helgen har rasat iväg med väldig fart. Jobbade som sagt torsdag natt. Fredagen gick åt till att agera livräddare på alla blommor hemma som stått på vardagsrumsgolvet utan vattning i 3 veckor. Helt otroligt, bara begonian som kolat.

Sen tvättade jag lite innan det var dags att jobba igen. Lördagen började jag med att fortsätta tvätta direkt när jag kom från jobbet för jag tänkte som så att då kan jag sova mer ostört om det var klart. Jojo SOVA var det:-)

Halv ett på eftermiddagen hämtade jag sista tvätten och lade mig. Vaknade kl 16 jättepigg så då hastade jag hem till pappa och åt middag innan jag åkte t jobbet igen.

Söndag sov jag riktigt bra måste jag säga, längre än jag brukar. Kom i säng vid 8 på morgonen och vaknade 13.30 helt utvilad.

Dammsög, duschade, packade och sen gick jag ut och plockade körsbär. Vid 17 kom Lisa så åkte vi en sväng till bromma zoo. Köpte en aktivitetsboll till Napoleon. Sen hem och åt innan det var dags för att ta sig till jobbet en sista gång.

Mycket packning har jag att släpa på men hade jag haft fler armar hade jag haft än mer packning med mig.

Nyfiken på hur altan ser ut. Bel har skvallrat att S börjat bygga för att glasa in den:)

Ha det bra alla glada för det ska jag ha

Av Ciabel - 10 juli 2009 00:38

Nu e´det slut på första delen av semestern men jag ska inte klaga.

de här tre veckorna har varit helt fyllda med bad, sol, båt, ridning, fiske ja allt man kan ägna sommaren åt.

 Igår var vi iväg kl 8 på morgonen igen så barnen fick rida och efter det red jag själv. Skitballt,det häftigaste jag någonsin gjort. En stor appalosa med westernmundering. Dvs cowboysadel och inget betsel i tränset. Så häftigt att rå på den bjässen med bara vikten särskilt med tanke på att jag inte väger så mycket.

Belinda tjatar om dag ridlägret om 2 veckor där det fanns platser kvar men bekymret är att pojkarna också vill gå och det kostar 2000/barn. En fasligt massa pengar att hosta upp när man har 3 stycken.


Napoleon är i sin värsta tonårstrots just nu. Han hör bara det han vill och gör helt tvärtemot vad man säger. Det enda riktigt positiva är att han funkar mycket bättre med andra hundar, rädd bara för de som skäller på honom. Han har blivit otroligt vaktig och skäller på allt som rör sig utanför tomtgränsen men tyvärr är det nog en överföring från Felix. Hoppas det ger sig när vi kommer hem sedan.

Vad lite kan göra en glad egentligen! Härom veckan blev jag jättestolt när han lyfte på benet för första gången när han kissade.

Nehej nu ska jag jobba lite. Kram på er go´vänner

Av Ciabel - 4 juli 2009 21:11

Var till sommardoktorn med Bel i tisdags. Hon har borrelia, andra gången för henne. Fattar inte vad de där äckliga djuren ska va bra för.

Ovido - Quiz & Flashcards