ciabel

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Ibland har man flyt

Av Ciabel - 18 november 2009 22:35

Idag har Nappe och jag utforskat markerna ikring oss. Han mår mycket bättre redan idag vilket syns på svinget i steget och svansföringen. Nu gäller det att passa så han inte blir förstoppad istället, skulle väl vara ganska typiskt !


Packade också upp all tvätt från igår vilket tog sin lilla tid då jag inte hade tid att vika igår.


Nu lite svininfluensprat:

Pojkarna ska ju få vaccinet i skolan men då jag tycker det dragit ut så på tiden ringde jag igår och hörde mig för hur deras planering ser ut. De har beställt vaccin till nästa torsdag men är inte säkra på att få eller hur mycket så det kan dra ut ännu mer på tiden. Tyckte det kändes väldigt avlägset så jag bad dom avboka pojkarnas sprutor, så fixar jag det själv på vc istället. Ha det ångrade jag flera gånger om idag.

Var in på vårdguiden och visst fanns det på den vc vi brukar gå till så jag tog helt sonika Nappe och gick en långis till bussen för att åka i förväg och samtidigt lämna N hos "tant Gerd". Vår förra granne som brukar hjälpa oss som barnvakt när barnen var mindre och nu Nappe. Ner på vc och vad tror ni? Jo vaccinet slut!!!!

Stod och pratade med sköterskan för att höra efter när det beräknades komma in nytt,vilket det inte skulle göra förrän tidigast tisdag.

Bäst som jag stod där kom en tjej med sin nummerlapp (de lägger ut så många nummerlappar som det finns sprutor) och sa att hon ångrat sig. Jag fick lappen men det var ju BARA 1 spruta.

Medans jag väntade på pojkarna som skulle komma med bussen från skolan hörde jag att barndoserna var slut. Nu var jag genomsvettig ska ni veta!

Helt sonika reste jag mig igen för att besvära personalen ytterligare med en för mig enkel fråga. Kan ni dela vuxendosen i 2?

Njaaaa var svaret det får man inte göra! Idioti anser jag.

Hittade tydligen rätt sköterska för när killarna kom indundrande hade hon ändå fixat det så nu har jag 2 nysprutade pojkarSkrattande


Måste ge personalen en eloge för att de överhuvudtaget utsätter sig för att stå där för fy vad aggressiva och otrevliga folk var mot dem då vaccinet var slut. Vad f-n det är väl inte deras fel? Ta det med regeringen istället som nobbade våra svenska läkemedelstillverkare när de erbjöd sig att tillverka vaccin. Svagt av våra ledare tycker jag!

Nehej nu e´det natti natti


 
 
Ulla M.

Ulla M.

18 november 2009 23:42

Hej Cia Tack för hälsningen alltid roligt när ni tittar in, vad skönt att du har fått vaccinet till dina barn, det är så hit och dit med detta vaccin så man börjar undra, vi var till vc fick svaret att det var slut, gick en trappa upp där fanns det, så nu ska vi väl vara lite skyddade, blev heller inte sjuk, du är så välkommen att beställa, har fått beställningar på flaggorna 3 par (6st.)så det är ett pyssel men jätteroligt, ska köpa lite mer material på fredag till jul änglarna. Kram

http://www.ullasglitter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards