ciabel

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Kvartersvärden hatar mig:-)

Av Ciabel - 19 november 2009 23:36

Det tar aldrig slut har jag insett!!!!

I morse när jag skulle skölja av frukosttallrikarna var det totalstopp i avloppet i köket.

Ringde och felanmälde sen var det bara att vänta.

Pojkarna hemma idag och imorgon för de vaknade båda två med 38.5 i temp och jätteont i vänsterarmarna. Reaktion på vaccinet så klart.....

Sen började de ränsa stuprännorna på huset vilket gav en väldigt upphetsad pudel.

Apropå pudel så hade han jättediarre´inatt och ingen av oss hade vaknat så han hade gått längst in i Bels rum dit ingen går och satt sig, min stakars plutt. Detta trots medicinering 1 dygn, sen sprutade det i morse på första promenaden men sen INGENTING igen. Börjar nästan misstänka att han ändå svalt ngt som sitter i tarmen, de gjorde ju ingen röntgen med kontrast utan bara vanlig.

Han hålls under observation nu ska ni veta, ligger t o m under mitt täcke så jag ska känna närhan reser sig.


Ingen kommit och rensat avloppet. Ringde igen efter middagen för då var både diskmaskin och bänk full. De kom 2 st och körde med såna där "sugproppspinnar". Fick bort det värsta men ska ändå få hit ytterligare hantverkare i morgon som ska rensa ur hela avloppet.


Bestämde mig i alla fall för att försöka få semester måndag o tisdagnatt vd månadsskiftet så jag ringde och flaggade. Och vet ni vad? Vikarier fixade och ansökan godkänd så nu jobbar jag helgen och onsdag+torsdag sen är jag ledig 2 veckor före operationen.

Ska bli så j-la skönt att bara vara och ladda batterierna.

Natti

 
 
Pillabrita

Pillabrita

20 november 2009 16:35

Låter inge vidare med fullkletade avlopp. Blääää! hoppas ni får en trevlig helg (trots skit i rören)

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

21 november 2009 10:36

Nääe vilken jädrans otur ni har med allt!
Tröstar dej som du brukar göra med mej..Allt har en Ljusning även om det känns fööör jobbigt just nu..
oroligt med Nappes mage undrar vad det kan vara,,kanske som du tror men jag tycker ändå dom borde upptäckt nåt på vanlig röntgen..Kanske en liten släng av flunsa,,hundflunsa,,,Näe jag vet faktiskt inte om det finns nån sån..
skönt att du fick Ledigt Det behöver du verkligen så du får hämta lite krafter innan operationen,,
Ha en så bra helg som möjligt trots allt elände..skit att pojkarna skulle få feber av sprutan också ,,,
Kramar om er!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards